Mik egy könyvelő alapvető feladatai?

A lent leírtakkal felkeltettük az érdeklődését?

Keresse Lehőcz Evelin kolléganőt a +3677/522-410-es telefonszámon, akivel tud időpontot egyeztetni egy elköteleződés mentes tanácsadásra Ván Barna adótanácsadónál. Várjuk sok szeretettel.

Adóoptimalizálás: az egyik talán legfontosabb feladata egy jó könyvelőnek, hogy legális keretek között minimalizálja az adófizetési kötelezettséget. Ehhez viszont az szükséges, hogy rendelkezzen adótanácsadói képesítéssel. Tapasztalatunk az, hogy a KIVA TAO adózás között is esetenként sok millió forint adóelőnyt lehet elérni. Nagyon sok esetben különböző alternatívák állnak rendelkezésre, amelyek közül a választáshoz ismerni kell a lehetőségek előnyeit és hátrányait, amelyet mérlegelni kell az adott ügyfél működésével összhangban és ezt követően hozható meg egy jó döntés.

Tájékoztatás: a második legfontosabb feladata egy könyvelőnek, hogy a könyvelésből kinyerhető adatokkal segítse a vállalkozót a jövőbeni döntéseiben. Ehhez egy szoros együttműködés szükséges, hogy ténylegesen olyan formában és ahhoz az adathoz jusson hozzá a partnerünk, amelyek neki relevánsak. A tájékoztatás nem szorítkozhat kizárólag az eredmény közlésére és az adófizetésről történő tájékoztatásra. Ennél sokkal több mindennel tudjuk segíteni ügyfeleinket. Egy összetettebb több területen dolgozó vállalkozónál létkérdés, hogy a különböző üzletágakat külön tudja mérni, hiszen e nélkül arra sem fog fény derülni, ha valamelyik veszteséges. Egy jó könyvelő ebben is tud segíteni.

Hatóság előtti képviselet: meglepő volt számunkra, amikor úgy szereztünk ügyfelet, hogy az előző könyvelő nem volt hajlandó kikérni az ügyfélnek visszajáró ÁFA összegét. Feltételezem mindezt azért tette, mivel nem volt meggyőződve a munkája minőségéről. Nálunk kizárt dolog, hogy egy visszajáró adót az államnál hagyjunk. Mindig nagy öröm számunkra egy pozitív kimenetellel rendelkező ellenőrzés, hiszen ilyenkor részben a mi munkánkat is megítélik. Azért csak részben, mivel a cég működéséért nem a könyvelő felel, nem ő köti a szerződéseket és nem ő felel a vállalkozásban hozott döntések következményeiért. Mi a könyvvezetéséért, az általunk elkészített bevallások adattartalmáért felelünk. Ezért bármikor hajlandóak vagyunk a hatóság előtt képviselni.

Ügyfél központú hozzáállás: egyik legnagyobb ügyfelünk január elején azzal keresett fel bennünket, hogy a hónap végére neki szüksége lesz az előző év zárására. Egy jelentős összegű pályázat miatt. Az indok miatt kizárt dolog volt, hogy nemet mondjunk. Így (bár ehhez szükség volt az ügyfél hathatós munkájára is), de sikerül időben elkészülnünk vele. Ennek a határideje május vége. Utólag pedig kiderült, hogy sikeresen indult ezen a pályázaton, amit valószínűleg nem nyert volna meg, ha mi nem zárjuk le a kért időre az előző üzleti évet.

Nyugalom: elsőnek furcsának tűnhet, hogy miért ezzel a szóval akarom jellemezni magunkat. Több ügyfelünket szereztük azáltal, hogy már elege volt abból, hogy rettegve várja, hogy a postán érkezik-e NAV-os levél, vagy sem. Mert ha igen, akkor semmi jóra nem számíthat. Több ügyfelünk úgy jellemzett bennünket, hogy most már nyugodtan alhat, mert biztos abban, hogy nem fogják kellemetlen meglepetések érni, mivel jó kezekben van a könyvelése.

Határidők betartása: ezt először le sem akartam írni, hiszen számomra alap, hogy a törvény által rögzített határidőket és az ügyfélnek tett vállalásainknak határidőket betartjuk.

Contact us

Fill in the form below or give us a call and we'll contact you. We endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.